Yangi Toshkent. Logo va aydentika konsepsiyalari.
Yangi Toshkent.
Logo va aydentika konsepsiyalari.
Yangi Toshkent uchun nafaqat dizayn yechim, balki oʼziga hos gʼoyaviy konsepsiya yaratish
­2022-yilning 16-dekabrida Toshkent shahrining yangi ma'muriy va iqtisodiy tumani — "Yangi Toshkent" shaharchasi uchun logo va gaydlayn yaratish boʼyicha yopiq tenderga taklif oldik.
Loyiha buyurtmachilari — Oʼzbekiston Respublikasi qurilish vazirligi, tashkilotchilari esa Oʼzbekiston marketing uyushmasi.

Loyihaning asosiy maqsadi "Yangi Toshkent" uchun brend yaratish qilib belgilab olindi.

Hududiy brending bizning agentligimiz uchun oʼta qiziq boʼlganligi sababli biz bu loyihada katta ishtiyoq bilan qatnashdik.
Yangi Toshkent uchun nafaqat dizayn yechim, balki oʼziga hos gʼoyaviy konsepsiya yaratish
­2022-yilning 16-dekabrida Toshkent shahrining yangi ma'muriy va iqtisodiy tumani — "Yangi Toshkent" shaharchasi uchun logo va gaydlayn yaratish boʼyicha yopiq tenderga taklif oldik.
Loyiha buyurtmachilari — Oʼzbekiston Respublikasi qurilish vazirligi, tashkilotchilari esa Oʼzbekiston marketing uyushmasi.

Loyihaning asosiy maqsadi "Yangi Toshkent" uchun brend yaratish qilib belgilab olindi.

Hududiy brending bizning agentligimiz uchun oʼta qiziq boʼlganligi sababli biz bu loyihada katta ishtiyoq bilan qatnashdik.
Jarayon / Mezonlar
Jarayon / Mezonlar
Ish boshlashdan avval jamoamiz "Yangi Toshkent"ning shaharsozlik konsepsiyasi, bosh rejasi, loyihalash tamoyillari bilan yopiq taqdimotda tanishib chiqdi
Bu taqdimotda loyiha mualliflari yangi shahar uchta asosiy oʼqlar, 5 ta koridor va 6 ta mavzuni oʼz ichiga qamrab olganligini haqida ma'lumot berildi.

Shundan soʼng jamoamiz ichida loyihaning barcha variantlari uchun umumiy qoʼshimcha mezonlarni belgilab oldik:
Ish boshlashdan avval jamoamiz "Yangi Toshkent"ning shaharsozlik konsepsiyasi, bosh rejasi, loyihalash tamoyillari bilan yopiq taqdimotda tanishib chiqdi
Bu taqdimotda loyiha mualliflari yangi shahar uchta asosiy oʼqlar, 5 ta koridor va 6 ta mavzuni oʼz ichiga qamrab olganligini haqida ma'lumot berildi.

Shundan soʼng jamoamiz ichida loyihaning barcha variantlari uchun umumiy qoʼshimcha mezonlarni belgilab oldik:
1
Shahar qalbi
Shahar va uning aholisining yorqin va taniqli xarakteri
2
Inson
Meros prizmasi orqali kelajakka qarash
3
Funksiya
Vizual tizimning moslashuvchanligi va qulayligi
4
Maqsad
Dunyodagi eng yaxshi hududiy brending loyihalari orasida joy olish
1
Shahar qalbi
Shahar va uning aholisining yorqin va taniqli xarakteri
2
Inson
Meros prizmasi orqali kelajakka qarash
3
Funksiya
Vizual tizimning moslashuvchanligi va qulayligi
4
Maqsad
Dunyodagi eng yaxshi hududiy brending loyihalari orasida joy olish
Markaziy gʼoya
Markaziy gʼoya
Hayot — bu cheksiz rivojlanish va harakat. Shahar ma'lum bir siymo sifatida hayotga kelishi uchun
u nafaqat yangicha muloqot qilish, balki yangi usulda oʼzini taqdim qilmogʼi zarur.
Bu nafaqat shahar oʼzini bildirish, balki shaharga va undagi odamga boʼlgan munosabatni haqiqatan ham oʼzgartirish uchun lozim.
Hayot — bu cheksiz rivojlanish va harakat. Shahar ma'lum bir siymo sifatida hayotga kelishi uchun
u nafaqat yangicha muloqot qilish, balki yangi usulda oʼzini taqdim qilmogʼi zarur.

Bu nafaqat shahar oʼzini bildirish, balki shaharga va undagi odamga boʼlgan munosabatni haqiqatan ham oʼzgartirish uchun lozim.

Barcha konsepsiyalarning
zamirida boʼlgan markaziy gʼoya:
Yangi quvvat shahri
Barcha konsepsiyalarning
zamirida boʼlgan markaziy gʼoya:
Yangi quvvat shahri

1-variant
1-variant
Markaziy Osiyo yuragi
Yangi Toshkent yangi avlod uchun yaratilayotgan shahar.

Shu bois bu yoʼnalishda "Yangi Toshkent" oʼzining
boʼlajak aholisi imkoniyatlarini kengaytirish vazifasini oʼz oldiga qoʼygan, ularga tayanch
boʼlishga qodir, yurakka ega shahar sifatida ta'rifladik.

Oʼzida turli vazifalarni birlashtirib, u bir joyda toʼxtab qolmaydi, uning rivojlanish strategiyasi va boʼlajak aholisining ahilligida nafaqat Oʼzbekiston, balki butun Markaziy Osiyo yuragi boʼlishi uchun harakat qiluvchi makon.
Markaziy Osiyo yuragi
Yangi Toshkent yangi avlod uchun yaratilayotgan shahar.

Shu bois bu yoʼnalishda "Yangi Toshkent" oʼzining
boʼlajak aholisi imkoniyatlarini kengaytirish vazifasini oʼz oldiga qoʼygan, ularga tayanch
boʼlishga qodir, yurakka ega shahar sifatida ta'rifladik.

Oʼzida turli vazifalarni birlashtirib, u bir joyda toʼxtab qolmaydi, uning rivojlanish strategiyasi va boʼlajak aholisining ahilligida nafaqat Oʼzbekiston, balki butun Markaziy Osiyo yuragi boʼlishi uchun harakat qiluvchi makon.
Bu — Yangi Toshkent. Poytaxt, Oʼzbekiston va Markaziy Osiyo yuragi shahri konsepsiyasi
Bu — Yangi Toshkent. Poytaxt, Oʼzbekiston va Markaziy Osiyo yuragi shahri konsepsiyasi
Yangi Toshkent maqsadlari va brend konsepsiyasi gʼoyalariga tayangan xolda, belgi oʼzida Y va T harflarini, mustahkam koʼhna Toshkent ustunida barpo etilayotgan Yangi Toshkentni yurak shaklida aks ettirgan.

Belgi grafikasi milliy girih naqshlariga oʼxshash
boʼlib, maketlarda yangi shahar mavzularini yagona uslubda ammo turli hil koʼrinishda tasvirlay oladi.
Yangi Toshkent maqsadlari va brend konsepsiyasi gʼoyalariga tayangan xolda, belgi oʼzida Y va T harflarini, mustahkam koʼhna Toshkent ustunida barpo etilayotgan Yangi Toshkentni yurak shaklida aks ettirgan.

Belgi grafikasi milliy girih naqshlariga oʼxshash
boʼlib, maketlarda yangi shahar mavzularini yagona uslubda ammo turli hil koʼrinishda tasvirlay oladi.
Kommunikatsiya
Kommunikatsiya
Merch
Merch
Logoning tuzilishi soddaligi evaziga uni shahar dizayn-kodiga integratsiya qilinishi oson kechadi. Shuningdek logoning vizual uslubi girih naqshi va tarixiy obidalarning me'morchiligiga oʼxshash. Uning bu jihati oʼz oʼrnida shahar milliy an'analarni oʼzgacha usulda rivojlantirishidan dalolatdir.
Logoning tuzilishi soddaligi evaziga uni shahar dizayn-kodiga integratsiya qilinishi oson kechadi. Shuningdek logoning vizual uslubi girih naqshi va tarixiy obidalarning me'morchiligiga oʼxshash. Uning bu jihati oʼz oʼrnida shahar milliy an'analarni oʼzgacha usulda rivojlantirishidan dalolatdir.
Shahar muhitiga integratsiya
Shahar muhitiga integratsiya
Belgining yana bir xususiyati — kalitga
oʼxshashligidir. Bu istiora Yangi Toshkentni koʼhna 12 darvozali Toshkentni ochib beruvchi makon, uning tashrif kartasi sifatida ifodalaydi.
Belgining yana bir xususiyati — kalitga
oʼxshashligidir. Bu istiora Yangi Toshkentni koʼhna 12 darvozali Toshkentni ochib beruvchi makon, uning tashrif kartasi sifatida ifodalaydi.
2-variant
2-variant
Yangi Toshkent —
oʼsish shahri
Ushbu tushunchada oʼziga xos ma'no mavjud.
Avvalambor, bu yangi shaharning paydo boʼlishi, ikkala Toshkentning maydoni va aglomeratsiyasining koʼpayishi demakdir.
Ikkinchidan, yangi shahar aholisining farovon hayoti uchun yaratib beriladigan imkoniyatlar.

Uchinchidan, ekologiya, urbanistika va mahalla hayotini yangi shaharda uygʼunlashtirish ma'nosi.
Shuningdek, davlatimiz «Uchinchi Renessans» — yangilanish, rivojlanish va oʼsish davrini boshdan kechirmoqda. Bu barcha omillar ushbu konsepsiyada aks etgan.
Yangi Toshkent —
oʼsish shahri
Ushbu tushunchada oʼziga xos ma'no mavjud.
Avvalambor, bu yangi shaharning paydo boʼlishi, ikkala Toshkentning maydoni va aglomeratsiyasining koʼpayishi demakdir.
Ikkinchidan, yangi shahar aholisining farovon hayoti uchun yaratib beriladigan imkoniyatlar.

Uchinchidan, ekologiya, urbanistika va mahalla hayotini yangi shaharda uygʼunlashtirish ma'nosi.
Shuningdek, davlatimiz «Uchinchi Renessans» — yangilanish, rivojlanish va oʼsish davrini boshdan kechirmoqda. Bu barcha omillar ushbu konsepsiyada aks etgan.
Logoda — Yangi Toshkent nomidagi Y va T harflarini oʼzida mujassam etgan holda, yangi hayot, boshlanish ramzi, kelajak timsoli — yaproq tasvirlagan.
Yaproq har doim ildizga ega va bu ildiz koʼhna Toshkentdir. Belgi uch qismdan iborat boʼlib, ular Yangi Toshkentdagi asosiy yoʼnalishlarini, uchta
oʼqni ifodalaydi.
Konsepsiya yashil ranglarda ishlangan. Yashil rang yosharish, yangilanish, rivojlanish va oʼsish rangi hisoblanadi. Firmaviy uslubdagi chiziqlar barcha ashyolarga oʼsimlik poyasi kabi integratsiya qilinib, oʼziga xos timsollarni tasvirlaydi.
Logoda — Yangi Toshkent nomidagi Y va T harflarini oʼzida mujassam etgan holda, yangi hayot, boshlanish ramzi, kelajak timsoli — yaproq tasvirlagan.
Yaproq har doim ildizga ega va bu ildiz koʼhna Toshkentdir. Belgi uch qismdan iborat boʼlib, ular Yangi Toshkentdagi asosiy yoʼnalishlarini, uchta
oʼqni ifodalaydi.

Konsepsiya yashil ranglarda ishlangan. Yashil rang yosharish, yangilanish, rivojlanish va oʼsish rangi hisoblanadi. Firmaviy uslubdagi chiziqlar barcha ashyolarga oʼsimlik poyasi kabi integratsiya qilinib, oʼziga xos timsollarni tasvirlaydi.
Kommunikatsiya
Kommunikatsiya
Merch
Merch
Shahar muhitiga integratsiya
Shahar muhitiga integratsiya
Aydentikada me'morchilikda aktual bionik uslubiga uygʼun boʼlgan yoʼnalish ishlatilgan. Shaharning dizayn-kodida bevosita brend mohiyatini anglatib bera oladi.
Aydentikada me'morchilikda aktual bionik uslubiga uygʼun boʼlgan yoʼnalish ishlatilgan. Shaharning dizayn-kodida bevosita brend mohiyatini anglatib bera oladi.
3-variant
3-variant
Orzular roʼyobi
Toshkentni kelajakda rivojlangan megapolis sifatida koʼrish orzusi Yangi Toshkentda oʼz shakliga ega
boʼlmoqda. Yangi Toshkent dinamik, zamonaviy, mehmondoʼst va avvalambor, inson uchun yaratilayotgan shahar.

Bu yerda progress va dunyo shaharsozlik standartlariga integratsiyalashuv jarayonlari an'anaviy madaniyat bilan chambarchas
bogʼlangan.

Ushbu konsepsiya milliy madaniyatni innovatsion, hozirgi zamon «nafasi» orqali oʼzligini saqlab qolgan holda qaytadan kashf qilishga qaratilgan.
Orzular roʼyobi
Toshkentni kelajakda rivojlangan megapolis sifatida koʼrish orzusi Yangi Toshkentda oʼz shakliga ega
boʼlmoqda. Yangi Toshkent dinamik, zamonaviy, mehmondoʼst va avvalambor, inson uchun yaratilayotgan shahar.

Bu yerda progress va dunyo shaharsozlik standartlariga integratsiyalashuv jarayonlari an'anaviy madaniyat bilan chambarchas
bogʼlangan.

Ushbu konsepsiya milliy madaniyatni innovatsion, hozirgi zamon «nafasi» orqali oʼzligini saqlab qolgan holda qaytadan kashf qilishga qaratilgan.
Yangi Toshkent — orzularning
yangicha qiyofasi
Yangi Toshkent — orzularning
yangicha qiyofasi
Logoning abstrakt shaklida Humo, yangilanish timsoli bodom guli va Y harfi mujassam etilgan.
Logoning abstrakt shaklida Humo, yangilanish timsoli bodom guli va Y harfi mujassam etilgan.
Kommunikatsiya
Kommunikatsiya
Merch
Merch
Firmaviy uslub dinamik boʼlib, Yangi Toshkentning jadal qurilish jarayonini keyin esa undagi ildam shahar hayotini «harakat» tushunchasi orqali ifodalagan.
Firmaviy uslub dinamik boʼlib, Yangi Toshkentning jadal qurilish jarayonini keyin esa undagi ildam shahar hayotini «harakat» tushunchasi orqali ifodalagan.
4-variant
4-variant
Quyosh chiquvchi shahar
Yorugʼlik bu quvvat va harakatdir. Toshkent kelajagi uchun yangi tong otmoqda. Davlatimiz «Uchinchi Renessans» davrini boshdan kechirmoqda va renessans soʼzining oʼzi ham «qaytadan uygʼonish» ma'nosini anglatadi.

Konsepsiyaning asosiy gʼoyasi Yangi Toshkentni butun Respublika miqyosida yangi quvvat, yangicha gʼoyalar, yangicha shahar sifatida chiqayotgan quyosh timsoli orqali ifodalashdir. Ushbu istiora yangi shahar imkoniyatlari va boshlanayotgan ulkan oʼzgarishlarni anglatadi.
Quyosh chiquvchi shahar
Yorugʼlik bu quvvat va harakatdir. Toshkent kelajagi uchun yangi tong otmoqda. Davlatimiz «Uchinchi Renessans» davrini boshdan kechirmoqda va renessans soʼzining oʼzi ham «qaytadan uygʼonish» ma'nosini anglatadi.

Konsepsiyaning asosiy gʼoyasi Yangi Toshkentni butun Respublika miqyosida yangi quvvat, yangicha gʼoyalar, yangicha shahar sifatida chiqayotgan quyosh timsoli orqali ifodalashdir. Ushbu istiora yangi shahar imkoniyatlari va boshlanayotgan ulkan oʼzgarishlarni anglatadi.
Yangi Toshkent —
chiqayotgan quyosh shahri
Yangi Toshkent —
chiqayotgan quyosh shahri
Oddiy va sermazmun belgida ufqdan chiqayotgan quyosh, daraxt koʼchati, shaharning uchta oʼqiga referens boʼlgan Ulugʼbek rasadxonasidagi sekstant, Y va T harflari, 5-ta tashabbus, 5-ta koridor va milliy naqshlar kabi mavzular mujassam etilgan. Oʼziga xos belgi firmaviy uslubda minimalistik tarzda maketlarga joylashib har bir mavzuga mos rangda tasvirlangan.
Oddiy va sermazmun belgida ufqdan chiqayotgan quyosh, daraxt koʼchati, shaharning uchta oʼqiga referens boʼlgan Ulugʼbek rasadxonasidagi sekstant, Y va T harflari, 5-ta tashabbus, 5-ta koridor va milliy naqshlar kabi mavzular mujassam etilgan. Oʼziga xos belgi firmaviy uslubda minimalistik tarzda maketlarga joylashib har bir mavzuga mos rangda tasvirlangan.
Kommunikatsiya
Kommunikatsiya
Merch
Merch
5-variant
5-variant
Imkoniyatlarning boshlangʼich nuqtasi
Yangi Toshkent ulkan istiqbol shahri. U Toshkent hayoti va imkoniyatlarini o'zgartirish boʼyicha katta rejaning boshlangʼich nuqtasidir.

Bu yerda texnologiya, ta'lim, turizm, ekologiya va davlat me'rosi kabi 5 ta istiqbolli yoʼnalishlar yangicha rivojlanadi. Xuddi quyosh tizimiga
oʼxshab Yangi Toshkent yulduz sifatida oʼz tizimida koʼpgina faoliyat sohalarini qamrab oladi.
Imkoniyatlarning boshlangʼich nuqtasi
Yangi Toshkent ulkan istiqbol shahri. U Toshkent hayoti va imkoniyatlarini o'zgartirish boʼyicha katta rejaning boshlangʼich nuqtasidir.

Bu yerda texnologiya, ta'lim, turizm, ekologiya va davlat me'rosi kabi 5 ta istiqbolli yoʼnalishlar yangicha rivojlanadi. Xuddi quyosh tizimiga
oʼxshab Yangi Toshkent yulduz sifatida oʼz tizimida koʼpgina faoliyat sohalarini qamrab oladi.
Yangi Toshkent — imkoniyatlarning
boshlangʼich nuqtasi
Yangi Toshkent — imkoniyatlarning
boshlangʼich nuqtasi
Ushbu konsepsiyada 5 ta istiqbolli yoʼnalish, 5 ta tashabbus va 5 ta tematik koridor majoziy ma'noda yulduzga aylanib 5 ta nurga ega. Har bir nur ma'lum bir yoʼnalishni ifodalaydi. Shuningdek, belgi perspektivadagi yoʼlga ham oʼxshash boʼlib, va bu ma'noda u Yangi Toshkent koʼzlayotgan katta maqsadlarni va bosib oʼtadigan yoʼli ham tasvirlangan. Monumental va yorqin belgida «Y» va «T» harflar monogrammasini ham koʼrish mumkin.
Ushbu konsepsiyada 5 ta istiqbolli yoʼnalish, 5 ta tashabbus va 5 ta tematik koridor majoziy ma'noda yulduzga aylanib 5 ta nurga ega. Har bir nur ma'lum bir yoʼnalishni ifodalaydi. Shuningdek, belgi perspektivadagi yoʼlga ham oʼxshash boʼlib, va bu ma'noda u Yangi Toshkent koʼzlayotgan katta maqsadlarni va bosib oʼtadigan yoʼli ham tasvirlangan. Monumental va yorqin belgida «Y» va «T» harflar monogrammasini ham koʼrish mumkin.
Kommunikatsiya
Kommunikatsiya
Merch
Merch
Barcha variantlar
Barcha variantlar
Imkoniyatlarning boshlang'ich nuqtasi
5-variant
Chiqayotgan quyosh shahri
4-variant
Orzularning yangicha qiyofasi
3-variant
O'sish shahri
2-variant
Markaziy Osiyo yuragi
1-variant
Loyiha jamoasi:
Elina Ibragimova, Temur Sa'diy, Zokir Xalmatov, Adelya Uzyakova, Mansur Nabiev, Murat Risbikov, Anastasiya Kim, Alina Vagapova, Zohir Bozorov, Valentina Korobkina, Alyona Matyushina.

Maslahatchilar:
Bobur Ismoilov, Sasha Milyunas, Rodion Arsenyev, Erken Kagarov.
Loyiha jamoasi:
Elina Ibragimova, Temur Sa'diy, Zokir Xalmatov, Adelya Uzyakova, Mansur Nabiev, Murat Risbikov, Anastasiya Kim, Alina Vagapova, Zohir Bozorov, Valentina Korobkina, Alyona Matyushina.

Maslahatchilar:
Bobur Ismoilov, Sasha Milyunas, Rodion Arsenyev, Erken Kagarov.
Поделитесь этой страничкой у себя в социальных сетях:
Поделитесь этой страничкой
у себя в социальных сетях: